Gadżety reklamowe są świetnym rozwiązaniem, żeby zachęcić do swojej firmy potencjalnych klientów. Każdy lubi za darmo dostać jakiś prezent. Takim gadżetem może być notatnik, długopis, ołówek, kalendarzyk, breloczek, smycz na klucze oraz wiele innych. Oczywiście na naszym gadżecie powinno się pojawić logo naszej firmy, aby obdarowana osoba nie zapomniała, skąd taki przedmiot posiada. Nie musi to być bardzo nachalne, od razu rzucające się w oczy logo. Lepiej nawet, jeśli będzie to niewielka dyskretna grafika bądź napis, umieszczony w bocznym miejscu danej rzeczy. Na pierwszy rzut oka niezauważalne, a po bliższym zapoznaniu wiadomo, skąd gadżet pochodzi.
Jeżeli myślimy o produkcji gadżetów, które mają promować naszą firmę, na pewno zastanawiamy się, jaki kolor gadżetów będzie najlepszy. To zależy. Przede wszystkim powinniśmy wziąć pod uwagę, czy nasza firma kojarzy się z jakąś barwą. Czy mamy w logo jakiś dominujący kolor? Jeśli tak jest, może warto użyć wtedy właśnie tego koloru podczas produkcji gadżetów. Załóżmy, że firma której symbol jest koloru niebieskiego, wyda serię promujących ją przedmiotów w kolorze pomarańczowym, na pierwszy rzut oka raczej mało komu będzie się to kojarzyło właśnie z tą firmą. A pamiętajmy, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Jeśli nasza marka ma logo w kolorze żółtym, zróbmy gadżety koloru żółtego. Jeżeli znak firmowy jest fioletowy, robimy gadżety fioletowe.
Drugie kryterium, które powinniśmy wziąć pod uwagę to nasi klienci. Czy są to głównie kobiety czy mężczyźni? Osoby starsze, a może w wieku szkolnym? W przypadku, jeżeli naszymi klientami są kobiety, dobrym rozwiązaniem będzie zrobienie gadżetów reklamowych w jakichś jasnych, przyjemnych i ciepłych barwach. Możemy użyć koloru różowego, żółtego, błękitnego, pomarańczowego, fioletowego, jasnozielonego czy czerwonego. Gadżety w takich kolorach na pewno przypadną do gustu kobietom, z mężczyznami mogłoby być różnie. W przypadku mężczyzn sprawdzi się standardowa, klasyczna paleta barw. Elegancka czerń, srebro, biel, granat, szarość czy złoto to kolory, które docenią mężczyźni. Kojarzą się one z klasą, elegancją, dumą. Zakładając, że naszym gadżetem jest długopis, jeśli zrobimy go w takim właśnie kolorze, mężczyzna bez wstydu będzie mógł go używać zarówno podczas prywatnych zajęć, jak i załatwiając sprawy służbowe.
A może oferta naszej firmy jest skierowana w dużym stopniu do dzieci i młodzieży? Wtedy kolor gadżetów, podobnie jak w przypadku kobiet, powinien rzucać się w oczy. Młodzież lubi jaskrawe i mocne kolory. Zastosujmy barwę niebieską, zieloną, pomarańczową, fioletową albo żółtą.
Jak widać, wybór koloru gadżetów nie jest rzeczą zupełnie banalną, jak by się to mogło wydawać na początku. Są pewne detale, na które powinniśmy zwrócić uwagę przy produkcji przedmiotów, które będą pewnego rodzaju wizytówką naszej firmy. Musimy dobrze przemyśleć do jakiej grupy odbiorców kierowana jest nasza oferta i na tej podstawie odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki kolor gadżetów będzie najlepszy.