Gadżety reklamowe niezmiennie od wielu lat są wykorzystywane do promowania firm lub konkretnych wydarzeń wśród potencjalnych, jak i obecnych klientów. O mnogości ich rodzajów świadczy chociażby bardzo szeroki asortyment oferowany przez przedsiębiorstwa zajmujące się ich wytwarzaniem, czy nadrukami z konkretnym logo. Należy się jednak zastanowić, czy istnieją uniwersalne gadżety reklamowe, czyli prezent dla każdego bez względu na branżę/typ instytucji. Wydaje się, że można by wyliczyć kilka najbardziej popularnych, a tym samym uniwersalnych gadżetów reklamowych. Ich wspólną cechą jest fakt, że są one przedmiotami użytku codziennego dla wielu osób.
Pierwszym z nich będą z pewnością długopisy lub w szerszym ujęciu zestawy piśmiennicze zawierające dodatkowo notes/skoroszyt. Nie dość, że są to przedmioty bardzo popularne, niezajmujące dużo miejsca, to ich koszt jest stosunkowo niewielki, biorąc pod uwagę, iż najczęściej zleca się duży nakład ich wyprodukowania. Są to również produkty, na których łatwo nadrukować logo firmy, a w przypadku notesów można również dodawać dane teleadresowe przedsiębiorstwa czy hasła reklamowe.
Kolejnym, bardzo popularnym w dobie wszechobecnych komputerów, są pamięci przenośne typu USB. Obecnie urządzenia o pamięci 4 czy 8 GB to koszt kilkunastu złotych, co zapewne jest jedną z przyczyn ich ogromnej popularności oraz uniwersalności. Dużym atutem pamięci przenośnej jest także możliwość wgrania na nią materiałów ze spotkania/prezentacji czy innych materiałów, które mogą promować daną firmę lub określony produkt.
Trzeci uniwersalny gadżet dla każdego to kubek, jakże popularny wśród firm czy instytucji. Większość obdarowanych wykorzysta taki kubek w pracy do herbaty czy kawy, a jego duża powierzchnia pozwala na umieszczenie większej liczby informacji o firmie, która zleciła jego wykonanie na jednym egzemplarzu. Dodatkowo najbardziej popularne ceramiczne kubki to koszt rzędu kilku – kilkunastu złotych, więc wielu przedsiębiorców decyduje się na zamówienie zwiększonego nakładu, zyskując przy tym rabaty na zakup. Należy także wspomnieć o teczkach lub tzw. „ofertówkach”, które również są bardzo uniwersalnym gadżetem, bardzo popularnym wśród firm. Mogą być opatrzone logo, ale również utrzymane w kolorystyce danego przedsiębiorstwa. Klient doceni taki gadżet, gdy wychodząc z firmy zabiera ze sobą jakieś dokumenty, które może w takiej teczce schować. Omawiając uniwersalne gadżety reklamowe czyli prezent dla każdego, nie sposób nie wspomnieć o znanych i lubianych przez klientów breloczkach do kluczy. Stanowią one uniwersalny gadżet, który może pomóc np. w odróżnieniu danego pęku kluczy od innych kompletów. Breloki są zatem bardzo użytecznym i niedrogim gadżetem, który nie jest drogi w wytworzeniu i posiada spora powierzchnię do umieszczenia logo firmy. Biorąc pod uwagę powyższe przykłady, należy stwierdzić, że nie istnieje jeden uniwersalny gadżet dla każdego, ale jest wiele różnych opcji, więc każda firma może znaleźć coś bardzo interesującego, co spodoba się wielu klientom.